luas pemandangan luas pengetahuan

luas pemandangan luas pengetahuan
jauh perjalanan banyak pengalaman

6 Januari 2015

Kenapa Dia Lebih Cantik Dari Saya?





Kenapa Dia Lebih Cantik Dari Saya?
Kita tidak perlu merasa iri hati atau gundah gelana melihat wanita lain lebih cantik rupa parasnya. Ini kerana setiap orang sudah mempunyai anugerah rezeki masing-masing yang telah ditentukan oleh ALLAH SWT. Dan setiap kurniaan Allah itu ada hikmah tersendiri, yang mungkin saja tidak pernah terfikir oleh akal kita.
Sepatutnya, katakan pada hati kita bahwa dia memang lebih cantik tetapi saya lebih bersyukur dengan apa yang ada. 
Itulah sebaik-sebaiknya tanda kita sentiasa bersyukur dengan kurniaan ALLAH SWT.
Katakan:
“Syukur Alhamdulillah, Inilah saya , beginilah saya dan inilah apa adanya saya”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan